Cinci pași către succesul în industria textilă

Există o zicală veche, „alege o slujbă pe care o iubești și nu va trebui să lucrezi nicio zi în viața ta”.

Mulți visam să putem petrece programul 9:00-17:00 concentrându-ne pe hobby-urile noastre, mai degrabă decât să petrecem ore în fiecare săptămână lucrând pentru altcineva. De ce să nu transformi acel vis în realitate?

Cu doar puțină planificare și un strop de hotărâre, este mai ușor decât credeți să vă transformați pasiunea creativă într-o afacere profitabilă.

1. Planificați

În primul rând, faceți un plan de afaceri! Începe simplu, decizi ce vrei să creezi. Poate ai un talent pentru a face articole de îmbrăcăminte frumos brodate, a coase jachete de blugi personalizate pentru mirese sau a monograma uniforme pentru sporturile de echipă?

Oriunde se află talentele tale, concentrează-te pe pasiunea ta și pune-o în centrul strategiei tale de afaceri. Iubind cu adevărat ceea ce faci, te vei simți inspirat și încurajat cu fiecare proiect nou pe care îl faci.

După ce ați schițat câteva idei despre tipurile de lucruri pe care doriți să le creați, efectuați o cercetare de piață.

  • Există o nișă pe care doar tu o poți ocupa? Ce produse creative lipsesc pe piață?
  • Ești deosebit de talentat într-un domeniu în care puțini alți creativi excelează?
  • Aruncă o privire la producători similari și notează cum apreciaza munca lor pentru a-ți face o idee aproximativă despre cât ai putea cere pentru propriile creații.
  • Care sunt costurile materialelor și cât timp presupune crearea fiecărui articol? Puteți percepe suficient pentru a face profit și a vă plăti singur?
  • Uitați-vă la modalitățile prin intermediul care alte companii creative se promovează și unde își vând produsele. Se bazează pe online sau magazine fizice?
  • De ce hardware, software și materiale aveți nevoie? Sau le aveți deja pe toate la îndemână?

Gândește-te ce opțiuni ar fi cele mai bune pentru tine și adaugă-le în planul tău.

2: Găsește-ți propriul spațiu

A avea un spațiu dedicat pentru a-ți desfășura afacerea este cheia pentru o funcționare bună.

Nu trebuie să fie un birou elegant sau un spațiu de studio imens. Doar a avea un birou sau un colț liniștit al casei tale, care este folosit doar pentru artizanat, poate face toată diferența. Un spațiu dedicat vă permite să vă stabiliți proiectele neterminate, știind că acestea vor rămâne acolo până vă veți putea întoarce. A trebui să-ți împachetezi toate uneltele, mașinile și materialele la sfârșitul fiecărei zile poate deveni foarte iritant. Și poate diminua drastic timpul în care poți să fii productiv.

Dacă nu aveți spațiu acasă pentru ca afacerea dvs. creativă să înflorească, aruncați o privire în spațiile locale de co-working.

3: Lumini, cameră, acțiune!

Acum că ți-ai creat un spațiu dedicat pentru artizanat, ți-ai configurat mașinile Brother preferate și ai realizat primele articole – ce urmează?

Este timpul să începeți să faceți câteva poze! Indiferent dacă vă veți vinde produsele online prin intermediul unei platforme sau pe propriul dvs. site web, fie că le veți duce la târguri de artizanat sau magazine locale, având imagini frumoase ale produselor dvs. le veți putea vinde mult mai ușor.

Iată o listă utilă de verificare:

  • Utilizați cea mai bună calitate la camera foto - acesta ar putea fi telefonul dvs. mobil sau un DSLR.
  • Filmați-vă întotdeauna articolele în lumină naturală dacă puteți sau cumpărați lămpi de fotografie cu lumină naturală, dacă bugetul vă permite.
  • Încercați să vă poziționați produsele în diferite decoruri. De exemplu, dacă vindeți jucării, faceți câteva fotografii pe un fundal simplu și câteva cu articolele sprijinite într-o cameră de joacă sau pe un scaun confortabil, astfel încât cumpărătorii să și le poată imagina în propria casă.
  • Faceți cât mai multe fotografii din mai multe unghiuri diferite și nu vă fie teamă să le editați ușor dacă este necesar - există aplicații gratuite de editare a fotografiilor pe care le puteți utiliza.
  • Experimentați cu videoclipuri – video de produs scurte sau videoclipurile „din culise” funcționează bine pentru rețelele sociale.

4: Începeți marketingul

Cu o colecție de produse gata de vânzare și o grămadă de imagini frumoase la dispoziția ta, este timpul să începi cu partea de marketing!

Alăturați-vă grupurilor de creatori locali online și începeți să discutați cu alți creatori. Comunitatea de creatori DYI este plină de persoane prietenoase care sunt întotdeauna bucuroase să ajute. De asemenea, puteți întreba dacă există târguri de meșteșuguri sau piețe locale în zonă.

Mica ta afacere meșteșugărească are deja un nume? Dacă nu, este timpul să te gândești la unul. Odată ce aveți un nume, puteți începe să vă gândiți la logo-ul dvs. și culoarea cu care doriți să vă identificați.

De asemenea, ar fi recomandat să vă construiți site-ul web și să începeți să lucrați la rețelele sociale. Nu vă faceți griji, puteți începe cu o pagină de Facebook. Există de asemenea o mulțime de aplicații ușoare de generare site-uri web în care alegeți un șablon și introduceți imaginile și gata!

Aplicațiile vizuale precum Instagram și TikTok reprezintă oportunitatea perfectă de a vă prezenta articolele personalizate și de a dezvolta o bază de fani loiali. Folosește hashtag-urile pentru a-ți răspândi munca.

5: Lansează!

Cu toate celelalte la locul lor, este timpul să vă lansați mica afacere de artizanat! Nu vei uita niciodată senzația când vei vedea ca prima ta comandă ajunge la un client, știind că petreci timp făcând lucrurile pe care le iubești și câștigi bani din ele!

Indiferent dacă începeți să faceți articole ca o treabă secundară alături de jobul dvs. obișnuit sau vă lansați direct într-o carieră, faceți-vă întotdeauna timp să stați pe loc și să aplaudați pașii curajoși pe care i-ați făcut.

Cel mai important, nu uita să te odihnești din când în când – să nu exagerezi niciodată, ai grijă ca hobby-ul tău iubit sa nu se transforme într-o corvoadă. La urma urmei, este vorba despre a iubi ceea ce faci!